Nieuws

Blikvanger van Marije Zuidweg

  Blikken vangen met Marije   Marije Zuidweg liet ons 6 december kennismaken met haar startend bedrijf Blikvanger.  Een boeiende discussie over positionering was het gevolg. Uiteraard vlogen er weer allerlei ideeen over de tafel. Meer weten? Bekijk de website van Marije! Die zal komende tijd wel zo nu en dan wat veranderen... Marije zal ook voor de leden van Pure Ondernemers een Blikvanger-wandeling verzorgen, voorafgaand aan de kerstlunch van 20 december 2019.

LEES MEER »

Pure kennismaking met Yoga Jiva

Een kennismaking voor Pure Ondernemers met yoga in het algemeen en Yoga Jiva in het bijzonder. Franca Gijsbers heeft na een indrukwekkende carrière op beleggingsgebied bij de Rabobank haar passie gevolgd. Zij is een yoga studio begonnen: Yoga Jiva. 25 oktober liet zijn de Pure Ondernemers niet alleen door middel van enkele oefeningen kennismaken met Yoga, maar ook vertelde ze ons waar ze zoal tegen aanliep om tot deze carrièreswitch te komen. Een interessante en inspirerende sessie ...

LEES MEER »

Kleren maken de man

4 Oktober hielden we een klein lagerhuisdebat. De stelling was: kleren maken de man. De achterliggende gedachte was: pas jij je kleding en uiterlijke verzorging aan die van een (potentiele) klant aan? Of blijf je gewoon lekker je zelf, want het gaat tenslotte om de inhoud en niet om de buitenkant. Er werd leuk gedebatteerd met genoeg spreekruimte voor iedereen. Voor sommigen was het een no brainer, voor anderen wellicht toch een kleine eye opener. Algemene conclusies waren voor de hand liggend: Kleren maken inderdaad de man, maar het zou niet nodig hoeven zijn. Iedereen past in min of meerdere mate zijn kleding, uiterlijke verschijning aan bepaalde situaties aan. De een gaat daar iets verder in dan de ander. Authenciteit is prima...

LEES MEER »

Omgaan met "lastige" mensen

24 mei stond 'Omgaan met lastige mensen' op de agenda. Nadat Ton van den Boomen ons eerder al liet kennismaken met de theorie over communicatiestijlen, gaf hij daar nu een praktische wending aan door in te gaan op een paar praktijkvoorbeelden. Aan de hand van de theorie gaf Ton inzicht in waarom het gesprek niet goed verliep én wat je zou kunnen doen om een vergelijkbaar gesprek in de toekomst beter te laten verlopen. Dit alles gebaseerd op jouw eigen communicatiestijl én de communicatiestijl van de gesprekspartner.  Met grote aandacht (en vaak ook met grote hilariteit) werden de voorbeelden besproken. Het riek voor iedereen na meer. Daarom herhalen we dit thema nog een keer ergens na de zomervakantie...

LEES MEER »

Pure Ondernemers en micro influencers

Anouk van Mierlo verzorgde een presentatie over micro influencers. Anouk is student aan Fontys Hogeschool Communicatie. Zij zit in laatste jaar en is afgelopen periode bezig geweest met het schrijven van een paper over micro influencers. Micro influencers zijn kleine influencers die zich richten op een niche (een specifiek afgebakend marktsegment). De markt van influencer marketing wordt steeds groter. Influencers zijn namelijk erg betrouwbaar voor de consument en het is dus een slim marketingmiddel om in te zetten. Micro influencers zijn een nieuw begrip in de influencers marketing. Influencermarketing is een vorm van marketing waarbij de focus ligt op bepaalde personen die online een grote achterban hebben. Deze ‘influence...

LEES MEER »

Nieuwjaarsdiner 2019 Pure Ondernemers

Nieuwjaarsdiner 2019 Pure Ondernemers 4 januari 2019 genoot de Ondernemersvereniging Pure Ondernemers van een fantastisch diner in Restaurant Sicilia in Helmond. De partners werden door de leden met een elevator pitch aan de groep kort en krachtig voorgesteld. Aangezien na elke gang er een paar stoelen werd opgeschoven, heeft iedereen wel met elkaar een praatje kunnen maken. Voor herhaling vatbaar!  

LEES MEER »

Pure en de Roos van Leary

Weer een bijzonder boeiende bijeenkomst gehad op 23 november 2018. Maartje Raeskin van Co-Counsel maakte aan de hand van een vragenlijst in je eigen gedrag in een bepaalde situatie inzichtelijk. Op basis van de antwoorden moesten de aanwezigen dan een diagram (Roos van Leary) maken om bewust keuzes te kunnen maken in actie en reactie. Alles met als doel: effectiever communiceren. Een hand-out, de vragenlijst en een verdere uitleg kunnen worden aangevraagd via e-mail. 

LEES MEER »

Communicatiestijlen

Wat is jouw communicatiestijl? Ton van den Boomen nam ons 26 oktober als coach mee naar de wereld van communicatiestijlen. Na een korte presentatie werden de aanwezigen al snel verleid om het communicatiekwadrant te kiezen dat het beste bij hen als mens past.  Over een aantal weken komt Ton met tips hoe om te gaan met mensen die een andere communicatiestijl-voorkeur hebben.  

LEES MEER »

Klanten werven 30 maart 2018

Klanten werven Het thema van 30 maart was klanten werven. Na een korte inleiding wat we daar allemaal onder verstaan, gaven enkele collega-ondernemers aan wat zij doen om nieuwe klanten te werven. Veel creatieve ideeën werden naar voren gebracht. Vooral Joost werd voor zijn dierenwinkel bedolven onder de tips. Voor businss-too-business ligt het allemaal wat lastiger. En dan vooral als je diensten verkoopt.  Aan de orde kwam o.a. personal branding, reclame maken, netwerken, content marketing, e.d. Belangrijke leerpunten waren Weet eerst wie je doelgroep is. Bepaal dan hoe je deze doelgroep het best kunt bereiken. Pas dan kies je voor het beste middel om nieuwe klanten te werven. En meet vervolgens of dit werkt en pas ev...

LEES MEER »

Bijeenkomst met de AVG als thems op 2 maart 2018

De bijeenkomst van 2 maart 2018 stond in het teken van de nieuwe wet Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) die ingaag per 25 mei 2018. Deskundige Maartje Biemans bracht ons op de hoogte over de meest relevante zaken van deze nieuwe privacywet.  Op begrijpbare wijze gaf ze praktische tips waar elke ondernemer mee te maken krijgt en iets mee moet. Een handige handout maakte haar betoog compleet.  Gezien de grote aandacht en de gestelde vragen, was ook deze bijeenkomst weer een mooi succes.

LEES MEER »